Formulir Kontak

Nama

Email *

Pesan *

Cari Blog Ini

Djurgardens Glaedjebesked Ingen Fara Med Schueller Da Kan Det Inte Vara Sa Allvarligt

Djurgårdens glädjebesked - ingen fara med Schüller

"Då kan det inte vara så allvarligt"

Djurgårdens glädjebesked - ingen fara med Schüller

Djurgården har fått ett glädjebesked. Efter utförda hjärtundersökningar visar det sig att Jacopo Schüller inte ska lida av några hjärtfel. Det betyder att han kan spela igen redan i nästa match.

Schüller har inte spelat sedan Svenska cupen-matchen mot Falkenberg. Efter att ha känt smärta i bröstet tog han sig för hjärtat och signalerade till bänken om att han behövde byta. Sedan dess har han undersökts av Djurgårdens läkare och har även genomgått hjärtundersökningar på Karolinska sjukhuset.

- De undersökningarna vi har gjort visar inga tecken på hjärtfel. Det är positivt och betyder att han kan vara tillbaka i träning snart, säger Djurgårdens läkare Per Hansson till Djurgårdens webbplats.

Schüller är lättad över beskedet. Han har varit orolig för sin hälsa, men nu kan han fokusera på att komma tillbaka till fotbollsplanen.

- Det är en lättnad. Jag har varit orolig för min hälsa, men nu kan jag lägga det bakom mig och fokusera på att komma tillbaka. Jag hoppas kunna vara tillbaka i träning nästa vecka och sedan ta mig tillbaka till matchspel så snart som möjligt, säger Schüller.

Djurgården möter nästa gång Degerfors borta på söndag. Det är oklart om Schüller kommer att vara med i truppen, men han hoppas kunna vara tillbaka inom kort.


Komentar